BAĞLAÇ NEDİR?

BAĞLAÇ NEDİR?

-Eş görevli veya yakın anlamlı kelimeleri, cümleleri bağlar.

-Bağlama grubu oluşur.

Örnek:
Biyoloji ve Fizik en sevdiğim ders.
Seni seviyorum ama sana güvenmiyorum.


-Bağlaçları cümleden çıkardığımızda anlam bozukluğu olmaz.


VE: 

Eve gitti ve biraz dinlendi.
Ali ve Ayşe evlendiler.


İLE:

Eve araba ile gelmiş.
Hıdır ile atı biraz dinlendi.


DE:

Ben de geleceğim.
Ev de oturacağım.


Kİ:

Ben ki buraların hükümdarıydım.
masada ki kalemler senin mi?



ANCAK:

-Edat da olabilir bağlaç da olabilir.

Bu işi ancak sen çözersin.



ÇÜNKÜ:

-Nedensellik bağlacı.

Sınavdan düşük aldım; çünkü çalışmadım.



DENKLEŞTİRME:

Ali veya Ahmet gelsin.
Elma yada armut al.



KARŞILAŞTIRMA:

- Ne........ne , ya........ya , hem.......hem , gerek........gerek , ister.......ister.

Ne seninle ne de sensiz oluyor.
Ya istiklal ya ölüm.








Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ZAMİR NEDİR VE ÇEŞİTLERİ

MEMDUH ŞEVKET ESENDAL KİMDİR?

YUNUS EMRE KİMDİR? ESERLERİ NELERDİR?